lördag 9 juni 2012

Förkylningar och fjantars mage

Ja Pyret är fortfarande förkyld, hängig och galet trött.

Stackarn.

Challe pratar hest och är göööööööörsjuk fast han klarar av att jobba och tänker spela tennis imorgon.

?

Igår gödslade jag gräshagen, gick runt med Fjant i 45 minuter, mockade, fixade med stoet. Jagade rätt på grannens hundar. Vad jag än gjorde så tog det tid.

Vi elvatiden igår kväll kom jag in. sent. Men det berodde på att jag fått vara inne med sjuka Pyret hela dagen.

Åh nu har jag ont i halsen. Må det inte bryta ut tack.

Annars väntar väl gång med Fjant idag igen då. Jag vill inte att han ska få någon infektion i såret efter kastreringen. Men det lär han väl få ändå strulfjanten.

Sen ska de så smått vänja sig vid gräs i hagen på går´n pållanen. Den som är ogödslad. Man undrar ju hur det ska gå med Fjantens mage.

Ve och fasa.


4 kommentarer:

kicki11 sa...

Hoppas att din häst mår bra nu.
---------------------
Jag är vrålförkyld just nu. En förkylning som verkligen är jättejobbig. Hoppas att jag snart är frisk igen.
Trevlig helg, Millan.

Ergo Sum sa...

Men f*****N!! Usch för alla förkylningar och skit!! Baaahhh!!! Hoppas att ni snart mår bättre.. Och att Fjanten inte blir dålig..

Kramar

PS. Attans vad Pyret var gullig när hon var liten.. *ler*

Freja sa...

Dottern har varit förkyld i en vecka... Febern i alla fall borta sen i onsdags, men hostan håller, förstås, i sig... Sommarförkylnngar verkar kunna sitta i hur länge som helst....

Lisbeth sa...

Livet består av massor av sysslor en del är roliga andra bara nödvändiga. jag tror att det är bra att det är tråkigt ibland hur ska man annars känna att det är roligt.
Vi får hoppas att Fjant klarar sig från infektioner jag tror du har så det räcker
kram